۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۶۱۵۴۵۱
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

مردم باید تیغ عدالت علوی نسبت به مفسدان را ببینند|در تحلیلها واقع بین باشیم

مردم باید تیغ عدالت علوی نسبت به مفسدان را ببینند|در تحلیلها واقع بین باشیم
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حدود ۴ هزار تذکر در رابطه با مبارزه با فساد در فرمایشات رهبری مشاهده می‌شود، گفت: مبارزه با فساد اقتصادی در دستور کار قوا باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران ضمن تسلیت سالروز شهادت مظلومانه امام جواد(ع) گفت: جوانان برومند مملکت ما مجاهدت در راه خداوند را از سیره نورانی ایشان فراگرفته اند.

وی با بیان اینکه ماه ذی الحجه باطنی پرنور و در برگیرنده فرصت های باشکو معنوی است، اظهار داشت: این ماه مبارک در زمینه رتبه و شأن، در کنار ماه مبارک رمضان قرار دارد و ما باید در این ماه شریف به اعمال بندگی خود پرداخته تا مشمول لطف و رحمت پروردگار واقع شویم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: دهه اول ذی الحجه عشق، عرفان و عبادت را در خود جای داده است و با توجه به اینکه عید ولایت و امامت در نیمه دوم آن قرار دارد، مردم خود را در زمزم عشق، عرفان و عبادت دهه اول شست و شو می دهند تا به میثاق ولایت و امامت دست پیدا کنند و با امام زمان(عج) خود پیمان جدیدی می بندند.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: بهترین راه رسیدن به ولایتمداری رعایت تقوا است و ما باید با تقواپیشگی در راستای بندگی و عبودیت خود گام برداریم.

به گزارش رسا، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به اینکه بر اساس روایات، کثرت استغفار، رفتار توأم با تواضع و انفاق، انسان را به خداوند نزدیک می سازد، ابراز کرد: خداوند هنگامی که این صفات را در بنده ای مشاهده کند، او را مشمول رحمت و غفران خود قرار خواهد داد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه مبارزه با فساد اقتصادی را گام بلندی در جهت تحقق عدالت علوی در جامعه اسلامی دانست و عنوان کرد: اگر در اقتصاد فساد وجود داشته باشد، آن فساد به سایر بخش های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیز سرایت پیدا خواهد کرد، زیرا اقتصاد ستون فقرات جامعه است و نباید در آن فساد وجود داشته باشد.

وی با اشاره به مبارزات امامین انقلاب با فساد به ویژه فساد اقتصادی بیان کرد: مبارزه با فساد در همه عرصه ها به ویژه فساد اقتصادی از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب به شمار می رود؛ با توجه به تذکرات و یادداشت های ایشان در می یابیم که حدود 4 هزار بار نسبت به مبارزه با فساد به ویژه فساد اقتصادی تأکید داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری بیانیه گام دوم انقلاب را سند همیشه جاوادن و نقشه راه انقلاب اسلامی توصیف و خاطرنشان کرد: چهارمین توصیه رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب «عدالت و مبارزه با فساد» است و ایشان در این بخش به صورت دقیق محورهای آن را تبیین فرموده اند؛ تحقق عدالت و مبارزه با فساد اقتصادی مطالبه جدی رهبری بوده و کاش این هدایت ها و مطالبات جدی گرفته می شد و مسؤولان ما در همه ادوار به سیره رهبری در زندگی شخصی و اجتماعیشان اقتدا می کردند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اقدامات نظام اسلامی برای تحقق عدالت موجب افتخار است، گفت: امروز علاوه بر این، مبارزه با فساد به ویژه مبارزه با فساد اقتصادی یک مطالبه عمومی است؛ امروز فساد اقتصادی، رانت خواری، ویژه خواری و اختلاس ها مردم را رنجانده و ملت مطالبه می کنند تا این مسائل در جامعه از بین برود.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای نهادینه سازی فساد سیستمی در اقتصاد کشور تأکید کرد: دشمن علاوه بر تحریم ها، آشفته سازی مسائل اقتصادی کشور و نهادینه سازی فساد سیستمی در اقتصاد را در دستور کار خود قرار داده و ما با اقتصاد مقاومتی و رونق تولید به مقابله با آنها پرداخته ایم؛ کلید حل مشکلات اقتصادی آن است که با فساد اقتصادی به صورت گسترده و هدفمند مقابله شود و این باید در دستور کار همه دستگاه های کشور باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری ضعف در اعتقادات و باورها و برخی عوامل تربیتی و اخلاقی را از علل فساد اقتصادی دانست و ابراز کرد: کاهش سرمایه اجتماعی، رواج قانون ستیزی و قانون گریزی، توسعه فقر، رکود و تعطیلی کارگاه ها و ناهنجاری های موجود در حوزه های اخلاقی از پیامدهایی است که فساد اقتصادی در بخش های گوناگون جامعه پدید آورده است؛ باید دانست که اثر نان حرام در زندگی مردم به ناهنجاری های اخلاقی منجر می شود.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره از فساد اقتصادی به عناوینی همچون شجره خبیثه، گام مهلک، مایه ورشکستی معنوی و مادی جامعه و زلزله ویرانگر یاد کرده اند، بنابراین مسأله فساد باید به صورت کاملا جدی مورد توجه همه باشد و مبارزه مستمر و مجاهدانه و آگاهانه با آن در دستور کار همه ما قرار بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه در تحلیل وضعیت کشور باید واقع بین باشیم و اقدامات گسترده انقلاب را در تحقق عدالت را نادیده نگیریم، افزود: فساد سیستمی در کشور وجود ندارد و قواره نظام اسلامی فساد ستیز است و اقبال به فساد ندارد؛ فساد در جامعه ما فراگیر نیست، زیرا اکثریت جامعه و مسؤولان به خاطر اعتقادات خود پاکدست و مؤمن هستند؛ فساد موجود در برخی بخش ها عارضی، موردی و تحمیلی است و باید با آن مقابله کرد چون خطرناک است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به اینکه فساد اقتصادی علیرغم همه مشکل آفرینی ها قابل درمان و پیشگیری است، خاطرنشان کرد: عملیات سنگین دشمن برای سیاه نمایی و القای وجود فساد فراگیر در جامعه از یک سو و عدم اطلاع رسانی مسؤولان از وضعیت اقتصادی کشور از سوی دیگر امنیت خاطر مردم را گرفته است و ما باید به این مسأله توجه داشته باشیم؛ نگاه پیشگیرانه، تقویت فضای معنوی و معادباوری مسؤولان، ساده زیستی، مردمی بودن، پرهیز از اشرافی گری و تجمل گرایی، توجه به مطالبات رهبری، جلوگیری از نفوذ صاحبان قدرت در بخش های اقتصادی و شفاف سازی از عواملی است که می تواند با ان به مبارزه با فسا اقتصادی رفت.

وی ادامه داد: برای ریشه کن شدن فساد اقتصادی باید سامانه های هوشمند در بخش های مختلف مستقر و تکمیل شود، زیرا این مسأله جلوی امضاهای طلایی و فسادزا را می گیرد؛ امروز یکی از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب و عموم مردم شریف ایران همین موضوع است.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: همچنین کاهش مداخلات بیش از حد دولت در اقتصاد و اصلاح ساختارهای معیوب همانند بانکداری و نظام بودجه ریزی نیز می توان به مبارزه با فساد کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه یکی از راه های مقابله با فساد اقتصادی، برخورد قاطع، صریح، بدون تبعیض، عادلانه، مؤثر و بازدارنده دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی است، ابراز داشت: مردم باید مشاهده کنند که با مفسدان در هر سطحی بدون اغماض برخورد می شود و تیغ عدالت علوی آن ها را ادب خواهد کرد.

وی افزود: مبارزه با فساد باید به صورت جدی و فراگیر در دستور کار همه قوای کشور قرار داشته و با آن به شکل دائمی و بدون وقفه با صلابت مقابله کنند؛ نظام ما ظرفیت اصلاح فساد اقتصادی را دارد و با همت مسؤولان و پیگیری مردم شاهد آن خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در پایان اقدام احمقانه آمریکا در تحریم وزیر امور خارجه کشور را اقدامی بچگانه و سبک تلقی کرد و گفت: این اقدام نشانگر سقوط و افول بیش از حد آمریکا است؛ آنها هنگامی که مشاهده کردند دیپلماسی التماسیشان کارساز نیست دست به این اقدامات احمقانه زدند تا خود را آرام کنند؛ این اقدام چیزی جز رسوایی و آبروریزی برایشان نخواهد داشت./841/پ201/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
راه حل ایستادگی ، مقاومت و درخواست مردم در گام دوم انقلاب و کشور : می بایستی تمامی آقازاده ها،اقوام و خانوداه های منافق خیانتکار فاسد،اختلاسگر و رانت خوار و رشوه خوار ظالم در حق ملت ، مردم ،انقلاب و نظام در طول این ۳ دهه بعد از جنگ تحمیلی از سوی صدام جنایتکار در صورت حضور در مسند قدرت ،پایین آورده شده، عادلانه ، علنی و بدون هیچ گونه تبعیض ،بی عدالتی، ملاحظه و مصلحت اندیشی کلیشه ای محاکمه شوند. تا برخلاف رژیم ظالم شاهنشاهی ساقط شده ملعون که نتوانست راه خود را از درباریان و خانواده های فاسد و غارتگر شاه و اطرافیانش جدا کند. اعتماد مردم ترمیم گردیده ، پشتوانه و حمایت مردمی نظام احیا شده و ارزش ها و باورهای دینی-سیاسی-اجتماعی نظام را ارزش ها و باورهای خود بدانند.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
قبیله گرایی آن است که مجرم چون منتسب به نظام است ،چشمت رابرآن ببندی.
0
0